giati-trome-parapano-ton-xeimona-diatrofi-xeimonas-peina-eisaimonadikigr

Γιατί τρώμε παραπάνω τον χειμώνα και τι σχέση έχει με την εποχή;

Θες να μάθεις γιατί τρώμε παραπάνω τον χειμώνα; Σίγουρα είναι μία απορία που την έχουμε πολλοί και υπάρχει σίγουρη απάντηση για όλους.

Γιατί τρώμε παραπάνω τον χειμώνα;

giati-peiname-ton-xeimona-perissotero-ugeia-diatrofi-soma-eisaimonadikigr

 

Πρόκειται για αυτόματη αντίδραση του οργανισμού μας.  Το κρύο και το χιόνι συνοδεύονται από ένα ζεστό πιάτο χορταστικό φαγητό.  Μετά τα παιχνίδια με το χιόνι, η μόνη σκέψη στο παγωμένο κεφαλάκι σου είναι τα κοψίδια μετά την καυτή φασολάδα.  Διάβασε παρακάτω γιατί συμβαίνει αυτό. Υπάρχει λόγος που τρώμε παραπάνω τον χειμώνα;

 

Γράφει η Κυριακή Δριτσάκου.

 



 

Η ποσότητα των θερμίδων που καίμε ανά ημέρα καθορίζεται από μια ποικιλία παραγόντων. Μερικούς γενετικούς που δεν μπορούν να αλλάξουν και μερικούς μη γενετικούς που μπορούν να αλλάξουν.  Έτσι, η συνολική ημερήσια ενεργειακή μας δαπάνη είναι το άθροισμα των δαπανών ενέργειας για ανάπαυση, της πέψης των τροφίμων και την ημερήσια σωματική δραστηριότητα.  Η κατανάλωση ενέργειας για ανάπαυση αντιπροσωπεύει  την μεγαλύτερη ποσότητα θερμίδων που καίγονται ημερησίως. Ενώ η ενέργεια δραστηριότητας ποικίλει ανάλογα με την σωματική μας δραστηριότητα.

Αν δεν είχαμε καμία δραστηριότητα  και ήμασταν ξαπλωμένοι σε ένα κρεβάτι για όλο το εικοσιτετράωρο, το σώμα μας και πάλι θα χρειαζόταν ενέργεια για να διατηρήσει τις βασικές λειτουργίες ζωής, όπως τον καρδιακό ρυθμό, την θερμοκρασία του σώματος, την κυκλοφορία του αίματος, την λειτουργία των νεύρων και την αναπνοή.  Η ποσότητα ενέργειας που απαιτείται για τη διατήρηση αυτών των λειτουργιών είναι γνωστή ως ημερήσια κατανάλωση ενέργειας ηρεμίας.  Η ημερήσια κατανάλωση ενέργειας ηρεμίας αντιπροσωπεύει το 60 – 80% των καθημερινών θερμίδων που καίμε.

 

 

 

  • ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, οι ορμόνες μας, το μέγεθος του σώματος και η σύστασή του, είναι σταθεροί σωματικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ημερήσια κατανάλωση ενέργειας. Υπάρχουν όμως και εξωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ενεργειακή μας κατανάλωση, τόσο της ολικής όσο και της ηρεμίας.

Το ζεστό και κρύο περιβάλλον επηρεάζουν επίσης την ημερήσια κατανάλωση ενέργειας και μπορούν να αυξήσουν την ποσότητα θερμίδων που καίμε, λόγω των μεγαλύτερων ενεργειακών απαιτήσεων που χρειάζεται το σώμα μας για να διατηρήσει σταθερή τη θερμοκρασία του στους 36,7 βαθμούς C.  Ο οργανισμός εργάζεται ακατάπαυστα έτσι ώστε να διατηρεί τη θερμοκρασία του σώματος σταθερή.  Έτσι, χαμηλές θερμοκρασίες μπορούν να προκαλέσουν αύξηση της καύσης θερμίδων, με αποτέλεσμα να τρώμε παραπάνω τον χειμώνα και να πεινάμε πιο πολύ.

 

 

 

 

 

  • Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΛΙΠΩΔΟΥΣ ΙΣΤΟΥ

Έχουμε δύο είδη λιπώδους ιστού.  Τον λευκό λιπώδη ιστό, που γνωρίζουμε και διαταράσσει την σωματομορφή μας και τον καστανό ή καφέ λιπώδη ιστό που είναι υπεύθυνος για τη θερμορύθμιση του σώματος.  Μπορούμε να αυξήσουμε το καφέ λίπος μας με άσκηση, ύπνο υψηλής ποιότητας, εκθέτοντας τον εαυτό μας στο κρύο και μειώνοντας τη θερμοκρασία στο σπίτι και στο γραφείο.

 

 

megaliteri-peina-ton-xeimona-giati-trome-parapano-ugeia-soma-diatrofi-eisaimonadikigr

 

 

  • ΔΙΑΙΤΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ

Είναι πιο εύκολο να κάψουμε περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια του χειμώνα.  Τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά και σε λιγότερο διάστημα.  Ταυτόχρονα αν έχουμε επίγνωση του πόσο τρώμε, μπορούμε να αποφύγουμε την κατανάλωση των περιττών θερμίδων.  Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι το καλοκαίρι αδυνατίζουμε πιο εύκολα.  Το μόνο πιο εύκολο το καλοκαίρι είναι να κρατήσουμε τη δίαιτα με λιγότερα αποτελέσματα, ενώ τον χειμώνα μπορούμε να κρατήσουμε συνειδητά μια δίαιτα με περισσότερα και καλύτερα αποτελέσματα τόσο σε κιλά όσο και σε χρόνους. Έτσι, μπορεί να τρώμε παραπάνω τον χειμώνα, αλλά καίμε και περισσότερες θερμίδες χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε.

 

 

Εσύ γνώριζες γιατί τρώμε παραπάνω τον χειμώνα;

 



Άσε το σχόλιο σου!
Διαβάστε περισσότερα
Δείξε το στους φίλους σου!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Tumblr
Tumblr
Email this to someone
email
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Reddit
Reddit

Post Author: Eisaimonadikigr