agxos-egkleismou

Απαγόρευση Κυκλοφορίας Πώς να καταπολεμήσουμε το άγχος του εγκλεισμού

Ο πρωθυπουργός στο διάγγελμά του ζήτησε από όλους μας να μείνουμε στο σπίτι και επέβαλε την απαγόρευση κάθε άσκοπης μετακίνησης. Τι σημαίνει όμως αυτό για όλους εμάς και την καθημερινότητά μας; Εδώ θα βρούμε απλούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να μείνουμε κλεισμένοι σε τέσσερις τοίχους χωρίς να χάσουμε την ψυχραιμία και την ηρεμία μας.

 

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Τι είναι η καραντίνα; 

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Πρόληψης και Προστασίας ΝοσημάτωνΗ καραντίνα αποτελεί περιορισμό στην κυκλοφορία ανθρώπων και εμπορευμάτων. Η καραντίνα στοχεύει στην αποτροπή της εξάπλωσης μιας ασθένειας και των παρασίτων. Συχνά σχετίζεται με την ασθένεια και την αρρώστια, καθώς η καραντίνα εμποδίζει την κυκλοφορία αυτών που έχουν εκτεθεί σε μια μεταδοτική ασθένεια αλλά δεν έχουν επιβεβαιωμένη ιατρική διάγνωση”.

 

 

Τι αντίκτυπο μπορεί να έχει η καραντίνα πάνω μας;

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει σε παλαιότερες καραντίνες το ψυχολογικό άγχος που μπορεί να νιώσει ο καθένας μας είναι αρκετά συνηθισμένο τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά τη λήξη της καραντίνας. Είναι φυσιολογικό να αισθανθούμε μοναξιά, θλίψη, φόβο και άγχος τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά δεδομένων των περιστάσεων. Ωστόσο, υπάρχουν βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να προστατεύσετε την ψυχική υγεία και την ευημερία σας ενώ αντιμετωπίζετε καραντίνα.

 

 

 

Τι μπορούμε να κάνουμε σε περίοδο καραντίνας προκειμένου να προστατεύσουμε και την ψυχική μας υγεία:

 

  • να καθιερώσουμε μια ρουτίνα

Μια καθημερινή ρουτίνα με δραστηριότητες μπορεί να μας βοηθήσει να κρατάμε την αίσθηση του χρόνου και να μη νιώθουμε νωχελικοί. Ειδικά στην περίπτωση που εργαζόμαστε από το σπίτι είναι πολύ χρήσιμο να έχουμε καθορισμένες ώρες κατά τις οποίες εργαζόμαστε και άλλες κατά τις οποίες χαλαρώνουμε. 

 

 

  • να επικοινωνούμε με τους αγαπημένους μας 

Η επικοινωνία είναι πολύ σημαντική αυτή την περίοδο που κάθε φυσική επαφή μας πρέπει να περιοριστεί στο ελάχιστο. Ο άνθρωπος εξάλλου είναι ον κοινωνικό. Σε αυτό το κομμάτι μπορούν να μας βοηθήσουν οι νέες τεχνολογίες. Τα smart κινητά μας, οι υπολογιστές και τα τάμπλετ μας μπορούν να μας φέρουν πιο κοντά με τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Τι καλύτερο από μια βιντεοκλήση για να πούμε “καλημέρα” στη μητέρα μας ή τη γιαγιά μας. Εξίσου εύκολα μπορούμε να προμηθευτούμε ή να κάνουμε δώρο στους αγαπημένους μας που δεν έχουν μια smart συσκευή για να επικοινωνούμε πιο εύκολα αυτό το διάστημα. Σε καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών όπως τον Κωτσόβολο και τα Public μπορούμε να βρούμε και να παραγγείλουμε online ό,τι επιθυμούμε καθώς και να έχουμε υποστήριξη ανέπαφα. 

 

 

  • να παραμείνουμε όσο πιο δραστήριοι μπορούμε

“Νους υγιής εν σώματι υγιεί” έλεγαν οι αρχαίοι κι είχαν απόλυτο δίκιο. Καλό είναι να εντάξουμε στην καθημερινότητα της καραντίνας μας κάποια ώρα κατά την οποία θα γυμναζόμαστε. Μπορούμε αν θέλουμε να εξοπλιστούμε και με ένα smartwatch από το eshop καταστημάτων ηλεκτρονικών ειδών που έχουν είδη για γυμναστική στο σπίτι όπως τις προσφορές του Κωτσόβολου ή τα Media Markt προκειμένου να είμαστε σίγουροι ότι αθλούμαστε επαρκώς. Αυτό θα μας βοηθήσει διπλά αφού εκτός του οφέλους που έχει η άθληση στο σώμα καταπολεμά επίσης τη βαρεμάρα και την ένταση. Ενισχύει επίσης την παραγωγή ενδορφινών, των πρωτεϊνών που μας προκαλούν το αίσθημα της ευτυχίας και μειώνουν το στρες. Δείτε εδώ για όλα όσα χρειάζεστε για να γυμναστείτε στο σπίτι.

 

https://pixabay.com/
https://pixabay.com/

 

 

  • να ενημερωνόμαστε χωρίς να πέφτουμε θύματα του πανικού

Είναι σημαντικό να μένουμε ενημερωμένοι για την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη, τη χώρα μας αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο γενικά και ειδικότερα τέτοιες περιόδους κρίσης. Μπορούμε λοιπόν να αφιερώνουμε λίγη ώρα κάθε πρωί προκειμένου να διαβάσουμε τις εφημερίδες ή κάθε βράδυ για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων. Εξίσου σημαντικό είναι να φιλτράρουμε τα όσα ακούμε και να επιλέγουμε καταξιωμένα μέσα ενημέρωσης όπως πχ. τα κρατικά κανάλια προκειμένου να είμαστε σίγουροι για την ακρίβεια των όσων μεταδίδουν. 

 

 

  • να θυμόμαστε για ποιο λόγο το κάνουμε όλο αυτό

Τελευταίο αλλά μεγάλης σημασίας είναι να υπενθυμίζουμε στους εαυτούς μας για ποιο λόγο βρισκόμαστε σε καραντίνα. Το κάνουμε τόσο για να παραμείνουμε εμείς υγιείς αλλά και για τα αγαπημένα μας πρόσωπα, τους γονείς μας, τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας, τους φίλους μας που ίσως ανήκουν σε κάποια από τις ευπαθείς ομάδες. Μένοντας σπίτι προστατεύουμε τόσο εμάς όσο και αυτούς. Μένουμε σπίτι λοιπόν και Δε φοβόμαστε! Προστατευόμαστε!

 

 

http://www.kimbino.gr
http://www.kimbino.gr

 

 

Πηγές: Youtube.com | Cdc.gov | Kimbino.gr | Wikipedia.org

 

Άσε το σχόλιο σου!
Δείξε το στους φίλους σου!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Tumblr
Tumblr
Email this to someone
email
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Reddit
Reddit

Post Author: Eisaimonadikigr